[Th:uune]

 

Även om dessa bilder är suddiga och egentligen inte bra alls så är de de bästa bilderna jag har på mig och min lilla katt. Jag tror inte någon annan än en sann kattälskare kan förstå min kärlek till honom, han är fantastisk min lilla dunboll! Även om han har sina rackartyg för sig så får han alltid sova bredvid mig på en kudde (hans egna kudde faktiskt). För att ni ska förstå lite vem Sune är så tänkte jag berätta några anekdoter om honom…

 

…jag och en vän hade varit och handlat, vi skulle se på film och hade köpt en påse godis. När väl alla varor var uppackade så frågade vi varandra vart i herrans namn godispåsen var. Den enda förklaring som gavs var att vi måste glömt den på rullbandet. En stund senare prasslade det under sängen som jag genast flyttar på. Där under ligger Sune och bli väldans förvånad över vår upptäckt, för där ligger han och kränger godis (här efter blir förvaringen under sängen Sunes skattkammare, där förvarar han brödlimpor, köttbitar och annat gott han kommer över som jag i min vilda fantasi tror ska ligga kvar på köksbänken på upptining).

…Sune gillar att åka tåg och gör det mer än gärna. Dock vill han inte hoppa ner i vilken väska som helst. Det är bara en speciell som gäller, som jag mot min vilja fick skänka till Sune och alla hans resor. R.i.p min lilla blå Armani väska (den lever såklart kvar den där väskan, men nu endast som Sunes transportmedel)

… bil åker Sune också, det gillar han mer än tåg. Så när jag har med honom i stallet (vilket jag alltid har så han får springa fritt och jaga möss) så måste jag säga till alla som kommer med bil att titta noga när de åker därifrån, för det händer ofta att de hittar en spinn-maskin på hatthyllan (som blir lika ledsen varje gång han blir utslängd ur en bil)

 

 

Det var en lagom första presentation av kissekatten, mer om honom en annan dag (någon måtta för de vara, han får ju inte bli bortskämd!)

 

Kommentera

