Hovskägg och läderputs

Den stora nackdelen med att vara kusk istället för ryttare är att det både är lättare och smidigre att putsa en sadel än ett stycke uppsättning av sele, har man sedan ett flertal så tar det sina timmar att få allt rent och snyggt. Jag börjar nu så är lördgskvällen räddad.

20120825-154744.jpg

20120825-154732.jpg

2 reaktioner på ”Hovskägg och läderputs

  1. Jag överlevde Hunger games, blev till och med sugen på att se tvåan men jag gillar ändå romantiska drama eller komedier bäst 🙂

    Vad är det för hästar du har? Jag hade två fullblod förut som jag tävlade både hoppning och dressyr med. Saknar verkligen att vara i stallet, kan till och med sakna att putsa träns eller knoppa manar 🙂 Kram

    1. Jag tävlade också hoppning men då på ponny, när jag blev för gammal för min d-ponny ville jag inte gå över till storhäst. Så jag började med körning istället och har nu tre små a-ponnysar i stallet. Så numera är jag kust, fantastiskt kul! Skulle aldrig klara mig utan hästarna, fast putsa träns och knoppa manar kan jag leva utan men förstår att du saknar det. Det hade jag också gjort! Har du någon kontakt med hästar nu ? kram

Kommentera

