Avklippta kulor och genusvetenskap

 

 

Sune och jag la oss i sängen och tog igen oss en stund, Sune låg redan på plats och det såg så inbjudande ut så jag kunde inte låta bli att göra samma sak. Vi kurade ihop oss och läste en bra bok. Läste för inte så länge sedan att HanaPee läst samma bok eftersom hon nu läser genusvetenskap, en kurs som jag själv funderat på att läsa faktiskt. I alla fall läste jag styckevis högt för Sune för jag tycker det är viktigt för honom att veta hur det egentligen står till i det samhälle vi lever i och även om han blundade så vet jag att han lyssnade, det är en klok katt det där. Han suckade högt över det bisarra liv som kvinnor levt och fortfarande lever och så berättade han att han är tacksam över att hans kulor är avklippta, Sune ser det som  en milstolpe i livet och hoppas att alla potentiella våldtäksmän kommer gå i hans fotspår (Sune försökte sätta på en oskuldsfull kattflicka när vi fattade beslutet om kulorna). När vi läst klart för idag så kände vi oss nöjda, vi är på rätt väg vi feminister!

Kommentera

