I mitt hjärta

Satt nyss och tittade på djurakuten och det fick mig att vilja presentera mina små gryn…

 

Sune, min kattpojke som är född 2007.  Hans mamma är en av huskatterna i mitt föräldrahem och fadern är okänd. Fadern måste dock vara en långhårig herre (eftersom mamman är korthårig) och det är inte omöjligt att han är en norsk skogkatt. Sune är en väldigt stilig katt som står med stadiga tassar på jorden och han är väldigt lättlärd så han numera kan konsterna sitt, ligg och vacker tass (sant!).

Fanny, min första egna häst som aldrig kommer få lämna familjen Jacobsen. Hon hade en svår början i livet då hon hade sex olika ägare på fyra år innan hon hamnade hos oss för snart 12 år sedan. Denna dam mäter 92 cm mankhöjd och är väldigt smäcker, hon är både inriden och inkörd och en fantastisk barnvänlig häst.

Amigo är mitt bustroll, mitt hjärtegryn och min bästa körhäst. Amigo är en arbetsvillig, glad och positiv liten ponny, för liten är han då han endast mäter 81 cm i mankhöjd. Förutom att han är fantastiskt fin framför vagn så är han en hejare på agility vilket han nog tycker bäst om. Amigo är lugn och fungerar bra med barn men han tar gärna kommandot och då blir det lite för mycket av det goda så man måste ha en bestämd hand med honom, men sätter man honom på plats gör han allt man vill.

Isadora (eller Västanbäcks Isadora som hennes fullständiga namn är) är mitt första föl, hon föddes 2010 och då ägde jag även hennes mor. Isa är en mycket trevlig tvååring som lär sig saker väldigt snabbt och är otroligt samarbetsvillig, vi kan i dagsläget longera och tömköra henne utan problem och under kommande vår är planen att hon ska köras in (skynda långsamt).

 

I stallet finns även två tamkaniner, Teddy och Freddy och två vildkaniner Sara och Kenneth, en tupp och en samling hönor, ett dussin kattor (som är kastrerade/steriliserade, har egna matskålar, vinterbonade krypin och får massor med kärlek) och dessutom grannhunden som kanske tycker våra köttbullar är godare än husse och mattes. Jag funderar på att bli hundägare under 2012, vi får se om mina planer blir verklighet.

 


Teddy och Freddy som bebiskaniner

 

 

 

 


Isadora under ett event i somras, duktig tvååring!


Min vackra Fanny


Min lilla kille Amigo


Amigo in action

Kommentera

