Mopstankar och glädjerutor

 

 

Min dreamboard. Jag tycker det är fantastiskt kul att sitta och klippa och klistra och gör då och då vad jag kallar en ”dreamboard”, ett kollage som i mitt fall handlar om drömmar och mål. Det kan lika gärna handla om någonting annat, kanske något speciellt med barnen, hunden, bara inredning eller bilar. Låt fantasin flöda!.  Jag skapar mina kollage inte bra för att det är roligt att tillverka dem utan för att ha någonting konkret att vila ögonen på och på så vis påminnas av vad som komma skall. För drömmar kan gå i uppfyllelse och mina mål kommer jag alltid över och tänk vad fint att få kryssa av dem och lägga på högen med ”uppfyllda drömmar och nådda mål”. Exakt vad dessa saker innebär för mig det är någonting som jag gärna håller för mig själv, så jag kommer inte bokstavligen berätta vad varje bild betyder för mig utan jag tänker förklara lite flytande, så får ni gnugga energiknölarna för att utvärdera resten.

 

Att jag vill skaffa en hund vet många om och visste ni inte det innan så vet ni det nu. Om det just blir en mops vill jag inte rista i sten än men eftersom jag redan varit i kontakt med en uppfödare och gjort besök där så lutar det väldigt starkt dit åt. En jordglob kan betyda mycket, kanske vidga sina vyer, lära sig fler språk eller kanske resor? Glädje är någonting jag vill ha mer av och en glädjeruta att dela ut till andra kan vara bra att ha ibland när man stöter på allt för deppiga människor. Kanske går raketen och byggarbetaren hand i hand på något vis och symboliserar någonting stort? Två duvor, rosor och ett brev rimmar det gott på kärlek tro? Mina fjärilar är vackra och flyger fritt, de flyger vart de vill när de vill och mitt ljus brinner för evigt eftersom ingen kan släcka det…

 

Jaha, de var min Dreamboard det. Har ni gjort egna någon gång? 

En reaktion på ”Mopstankar och glädjerutor

Kommentera

