Ansiktsboken är det nya Blocket

Jag håller på att sälja av lite saker som jag helt enkelt inte vill ha med mig till nya lyan och idag skulle jag möta upp en tjej som skulle köpa en lampa av mig. Jag gick ner till den plats där vi skulle träffas och var duktig och var där lite innan (eftersom jag visste att hon skulle på möte strax därefter). Tjejen dök upp och fnittrade, jag förstod ingenting? Eller just det. Jag hade med mig fel lampa. Som vi skrattade (phu, hon kunde ju lika gärna blivit arg?), som tur var så var det en knapp minut hem så vi gick och hämtade rätt lampa. Men tänk så snopen hon måste ha blivit och kanske trodde hon att jag var någon bluffmakare som försökte sälja på henne fel prylar? Men det löste sig tack och lov och ett gott skratt fick jag på köpet!

 

Om ni undrar hur jag fick dem sålda så var det faktiskt via ansiktsboken, det finns en lokal loppisgrupp som jag är medlem i där man lägger upp det man vill ha såld och förhoppningsvis är det någon som köper, enkelt och det kostar inte en krona!

 

2 reaktioner på ”Ansiktsboken är det nya Blocket

  1. Såna lampor har jag, gillar dom skarpt 😀

    Ja det är väldigt många bloggare som gjort kokböcker! Tycker du ska skriva en även om det kommer ta ett tag 😀

Kommentera

