Ett fantastiskt cv

Det är så häftigt att se mitt CV på papper, det är innehållsrikt och det är någoting som jag är stolt över. Ännu bättre när man ser människors ”wow-känsla” när de läser det. För det är ju såhär att man kan snygga till ett cv med en häftig layout och fina rubriker, men i slutändan är det innehållet som räknas. Jag såg på ett Youtubeklipp när Isabella Löwengrip (Blondinbella) håll i en föreläsning där hon sa att man skulle ljuga i sitt cv om man gjorde det med glimten i ögat. Min fråga är vad man vinner på det? Varje ord i mitt cv är sant och jag skulle inte få för mig att skriva något annat, för ni har väl tittat på Martina Haags film ”Underbar och älskad av alla”? Och titta bara på mig, jag har inte ljugit och jag har fått så gott som varje jobb jag sökt med mitt fantastiska cv och fått beröm för det varje gång. Men nu vet vi alla hur Isabella har nått dit hon är idag…

20120913-114630.jpg

20120913-114640.jpg

3 reaktioner på ”Ett fantastiskt cv

  1. Ljuga i sitt cv är kanske inte det smartaste.. Har en gammal kompis som skrev att han hade körkort, den när han fick jobbet fick han ju ljuga om att han hade blivit v med det! Smart va? Not. Sånt borde inte blondisbella säga är bra!

    Snart borde jag börja kolla igenom mitt och uppdatera, har du några bra tips?

Kommentera

