Vardagsrumsplanering

 

Det är så fantastiskt kul att planera för mitt nya hem men även svårt och kanske rent av klurigt. En inredningsfantast som jag har många visioner och drömmar och jag har ambitioner om perfektion, därför måste jag både tygla mig själv och påminna mig om att Rom inte byggdes på en dag. Men någonstanns måste man börja och jag tänkte dela med mig lite av mina planer för mitt vardagsrum (tycker ni detta är trevligt gör jag likadant med alla rummen).

För mig är det allra viktigaste den röda tråden som ska gå genom hela rummet, en tråd som binder samman och skapar en helhet. Därför har jag apat efter vad många inredare gör, jag har skapat en färgpallet att utgå från när man inreder.  Tyvärr vågar jag inte avstå från vitt men tro inte att det blir något Shabby-Chic för jag är så trött så jag kan spy på det, utan det vita vill jag ha som bas och sedan bygga vidare med rosa och grönt då jag tycker det är fint och sedan det bruna som skapar tyngd. Just brunt har jag valt eftersom jag vill och kommer ha teakmöbler, bland annat ska jag ha en byrå som min mormor och morfar köpte på sent 50-tal och även ett soffbord i samma stil (på bild kan ni se soffbordet från Ikeas Stockholmserie).
En läshörna har jag också planer på, mina sofor kommer stå centralt och en läshörna nere i hörnet där min blivande öronlappsfotölj ska stå och även en bokhylla med alla mina böcker (jag har aldrig haft plats att ha uppe mina böcker innan, därför ska det bli extra trevligt med ett litet bibliotek).
Både kuddar och gardiner syr jag själv, det är både roligt och ger bäst resultat. Eller, några kuddar har jag redan köpt och bland annat en från Lisa Bengtssons serie ”Tillsammans”, till det ska jag även rama in en bild från samma serie. Ohh vad jag längtar efter att få börja på riktigt! Men först måste det bli 1 november och låt mig se det är sex veckor och tre dagar kvar, det går fort! Eller…

4 reaktioner på ”Vardagsrumsplanering

  1. Tycker det låter som du har toppenplaner, en läshörna är ju jättetrevligt, det har jag en på vårat kontor, sedan en röd tråd som går genom alla rum gillar jag med, det är faktiskt väldigt ombonat och hemtrevligt att ha det =D. Ohh tack för länkningen, den ska jag minasnn kika in, inspo vill man ha, Ah har du planer på en hund?, vad är det för ras du funderar på och så om du skulle skaffa =D. Vi hade två rottisar i familjen, men jag valde en labbe istället, en mer sällskapshund samtidigt ödmjuka och goa, samt att jag ville ha en hane. Rottishane kan ju bli så enormt stor.

    Ångrar inte mitt fina val, hehe
    kram

  2. sv: Tack ska du ha .. skrattar!
    Jag älskar med ankaret, har velat ha ett ankare i bloggen länge och nu när jag förstörde den gamla och behövde fixa ny design, så är jag galet nöjd med hur min design blev då min kladd jag skickade till designern var rätt … dagisnivå! 🙂

    Kram

Kommentera

