Feminist med rakade armhålor och pärlörhängen

Vet ni vad? Jag är feminist, en glad sådan med rakade armhålor och pärlörhängen. Jodå, de finns sådana också. Va nu inte så trångsynt och ha nu inte de där förbaskade fördomarna som du alltid annars har. Jag är för kvotering av kvinnor och jag tycker det är vansinne att det i många familjer är självklart att kvinnan ska vara hemma och ta hand om barnen medan mannen i sedervanlig ordning ska gå till jobbet och komma hem med fötterna på det nydammade soffbordet. Det är vansinne att kvinnor i regel har lägre lön än penisbeklädda mansdjur. Jag tycker synd om alla kvinnor som lever med tron att man ska se ut som en barbiedocka och att ingen man vill ha en kurvig kvinna det är fruktansvärt att barn inte är barn utan både beter sig och klär sig som vuxna och det är VANINNE att man år 2012 fortfarande har det uppdelat med en tjej- och en killavdelning i klädesbutikerna.
Det finns fler än jag som tycker såhär och jag tycker att ni borde besöka deras bloggar. Min vän Erika är ett praktexemplar, hennes blogg hittar ni HÄR och den uppdaterar hon så gott hon kan mellan hennes världsomspunna resor. En annan kvinna som ryter ifrån när det behövs är Lady Dahmer, en kvinna som till och med tippar över ibland och tro inte att jag håller med i allt hon säger men hon behövs och är en viktig person som jag hejar mycket på, HÄR kommer du till hennes blogg. Jag får inte glömma att nämna Cissi Wallin som ni hittar HÄR. Medan jag har ämnet uppe vill jag såklart att ni kikar in på Fi Österlens hemsida HÄR, mina partikamrater jobbar hårt må ni tro och där kan ni läsa om vad de hittar på. Kan ni tipsa om fler feministbloggar vore det kul. Trevlig läsning!

Vansinnesföreställningar (bild lånad från Lady Dahmer)

2 reaktioner på ”Feminist med rakade armhålor och pärlörhängen

  1. Bra skrivet 🙂
    Kul att höra att du ska skaffa hund 😀 Jag tycker de är helt underbara och kan inte tänka mig en vardag utan dem! Det finns tyvärr mycket att tänka på när man väljer ras och hund. Så om du kan så kan det vara en bra idee att fråga någon som har erfarenhet, så att du inte råkar ut för problem som många köpare har :/
    Ha det! 🙂

Kommentera

