Att pendla är som att tappa hoppa om livet, meningslöst

Jag måste medge att jag har det otroligt bra, i alla fall på ett plan. Jag insåg nämligen att jag kunde gå till min cykel, hoppa ombord och ta mig till jobbet, öppna kontoret och starta min dator innom loppet av Icona Pop- I Love it och Linnea Henrikssons Lyckligare nu, enligt min spotifylista rör det sig om 5 minuter och 55 sekunder, fantastiskt. Jag kan faktiskt inte med ord beskriva hur skönt det är att inte behöva pendla till jobbet vilket jag gjort i flera års tid inkluderat min studietid i Malmö. Tåg som inte går eller avgår med flera timmars föreningar, ersättningsbussar som inte kommer eller strandfasta tåg mitt emellan två stationer, fy fan rent ut sagt! Det är så skönt att slippa och jag ber och hoppas att jag aldrig mer behöver pendla.

20120920-100720.jpg

Jag vet, jag är också sjukt trött på alla dessa spegelbilder, inte bara hos mig utan överallt annars också. Jag har inget försvar, det bara blev så. Ska försöka komma igång med min riktiga kamera snart, så ni får se lite bättre bilder än mobilbilder. Håll ut!

3 reaktioner på ”Att pendla är som att tappa hoppa om livet, meningslöst

Kommentera

