Flyttfågeln skickar flyttkort

Idag hämtade jag mina sista saker och lämnade en lägenhet full med minnen, en man som inte längre är min och nu sitter jag här på landet, dricker vin och skriver flyttkort. När jag adressändrade så fick man med flyttkort om man ville, men jag tackade nej för jag ansåg att det var onödigt att trycka upp nya (och hemskt fula kort) när jag kunde använda mycket finare kort och skicka med ett bra budskap dessutom.

”Genom att köpa dessa vykort stödjer du Flickfondens arbete. Flickfonden syftar till att främja kvinnors rättigheter i allmänhet och maasaiflickors möjlighet till utbildning i synnerhet”

Det är min syster och hennes bästa kompis som säljes dessa vykort och även armband och halsband som säljs för samma syfte. Vill du läsa mer kan du göra det HÄR.

20120921-181746.jpg

Kommentera

