Din katt behöver stimulans

Att aktivera sin katt är viktigt, den behöver stimulans. Många gånger när man har problem med sin katt så tror jag det bottnar i en tristess hos djuret och eftersom de inte kan prata och berätta för dig hur de mår så river de på möbler eller kissar på fel ställen. Det är ju deras sätt att säga till. Till Sune har jag förutom den här bollen ett flertal leksaker där hans hjärtverksamhet stimuleras. De flesta leksakerna är nerpackade nu men när flytten är klar ska jag visa upp flera av Sunes leksaker. Just den här bollen köpte jag på bo Olsson i Tomelilla och jag gissar på att den finns dör du köper din kattmat. Man lägger helt enkelt ner en godiskula i ett håll, när katten får bollen i rullning ramlar belöningen ut (busenkelt enligt Sune!)

20121004-222656.jpg

20121004-222716.jpg

2 reaktioner på ”Din katt behöver stimulans

  1. Jag håller med! Jag märker bara på våran katt hur det är när han inte får tillräckligt mycket uppmärksamhet en dag (t ex. om jag pluggar hemma och S är i skolan). Då river han på möbler tills jag leker med honom. Därför försöker jag leka honom trött innan jag pluggar nu så att han kan sova under tiden 🙂

Kommentera

