Oro i kropp och själ

Ibland har väldigt svårt att få ro i kropp och själ. Hjärtat rusar och jag kan inte koncentrera mig på någonting. Ibland hjälper det att gå ut och lägga mig i gräset i hästhagen och ha hästarna runt omkring mig. Ibland hjälper det med en långpromenad för att rensa tankarna och få frisk luft och ibland hjälper det att ring mormor eller bästa vännen Ida för att prata. Men ibland hjälper ingenting, ibland går saker inte att lösa med hästdoft, ljuva vindar eller varma röster, just nu är det en sådan dag och ett sådant tillfälle. Hjärtat rusar, jag är orolig och ängslig. Så mycket saker att tänka på och så många olika saker att ta ställning till, just nu orkar jag inte med något mer och jag önskar att en orkester kommer och spelar framför mig och när jag vänder mig om så är olyckan ordnad, precis som i den där reklamen på tvn. Det kommer såklart inte att hända och det får mitt hjärta att rusa iväg ännu mer och just nu vet jag inte hur jag ska få ner pulsen och få oron att försvinna. Hur gör ni när ni känner så här?

20121008-163917.jpg

20121008-163933.jpg

Kommentera

