Konsten är att ta en dag i taget

Om en vecka sitter jag förhoppningsvis och njuter i mitt nya hem, jag skulle inte klara att leva som jag gör mycket längre faktiskt. Alla mina kläder ligger i en resväska och mina saker i kartonger, jag har inte varit ensam och brytt om mig själv på flera månader så när sofforna är på plats, sängen är bäddad, badrummet pimpat och kartongerna lyser med sin frånvaro ska jag…

…ligga i soffan och läsa en bok. Ensam. Kanske med en katt på bröstet.

…baka kakor, massor med gott som jag kan bjuda på när jag får gäster

…hänga upp alla mina kläder i min klädkammare och putsa mina skor

…leka massor med Sune och ta fram alla hans leksaker som han älskar och bjuda på hans favoritmat Shiba

…prata med min fisk som har bott hos sina fosterföräldrar (aka min bästa vän) i över en månad

…läsa en till bok

Men så hör saken till att jag inte vet hur länge jag kan njuta och det gör mig stressad även om det är för en bra sak. Det kan hända att jag får packa mina kartonger snart igen och bege mig till ett nytt hem och en ny stad och till och med ett nytt landskap. Men mer om det en annan dag, tankar om eventuella drömjobb försöker jag skjuta åt sidan för att undvika stressen. Just nu nöjer jag mig med att ta en dag i taget.

En reaktion på ”Konsten är att ta en dag i taget

  1. Förstår att du längtar, det är oftast inte kul att bo i en resväska…!

    Det är 25-årsdagar (min och sambons) som skall firas, så vi hoppas på en riktigt rolig fest!

    Japp, det gör den, du kan ha den på balkongen. Den tål ner till -5 ungefär, så får vi en vargavinter blir det värre. Vet inte vad ni har för temp nere i Ystad nu? 🙂

    Kram Sofie

Kommentera

