Min katt lever med mig

Det är inte bara jag som ska ha det bra i hemmet, även min katt Sune ska trivas och så även en blivande kattdam. När man bor med katt så är det viktigt att tänka på, att man bor med katt. Det finns oerhört många kattägare som klagar på att katterna kissar inne, river på väggar och biter på möbler. I mina ögon kan jag garantera att det i de flesta fall handlar om att katten lever i tristess. En katt har också behov och den mår bra av att aktiveras. Jag har flera stimulerande leksaker och även ett klösträd (men eftersom jag nu kommer bo större behövs åtminstone ett till) till Sune som han tycker väldigt mycket om.
Jag planerar lite nya inköp till mina pälsbollar för tyvärr kan jag inte köpa saker till Sune begagnat, de gånger jag gjort det har han inte använt det och jag gissar på att det luktar annan katt (eftersom samma saker fast nya passar honom utmärkt).

Nedan kan ni se några produkter jag kikat på och de kommer ifrån den HÄR sidan. Ni som lever med katt, tänker ni som jag eller klarar era katter sig utan stimulans och egna möbler?

Katthuset har vi absolut inget behov av, det var mest fantastiskt fint, tycker inte ni det också?

2 reaktioner på ”Min katt lever med mig

  1. Han är så fin så. Ser ut som en riktig leopardtiger. Så häftig och vacker 🙂
    Haha, jag tror dig. Jag jobbar med katter utöver det jag äger, så jag vet att katter kan lära. Det är helt galet att påstå annat. Min förra katt lärde jag sitt och vacker tass. Min bengal Milo, kan också sitt och vacker tass. Så fort jag rotar i kylskåpet sitter han på golvet och gör tass med huvudet på sne utan att jag säger något. Han har också börjat förstå puss, då kommer han och trycker nosen mot munnen ^^
    Sen kan han massa andra vanliga ord, som kan vara bra att förstå. Båda mina katter har lärt sig samma saker, helt oberoende av varandra. Så det hänger helt på ägaren, om man väljer att jobba med sitt djur 🙂
    Härligt att du har en så bra relation till din katt. Katten har tyvärr dålig status i samhället, så fler kattmänniskor behövs. Jag har lite av en kärlek till speciella katter som speciell färg och teckning. Även rejäla djur som min bengal då. Var samma när jag hade hund. Då skulle det givetvis vara en rottweiler ^^

Kommentera

