Presentationsångest

Presentationsångest är vansinne och nu har den även drabbat mig. Det var då självaste fan rent ut sagt! Det skulle ju inte bli såhär, jag skulle visa att jag inte var som alla andra men nu erkänner jag mig svag och tänkte berätta för er varför. Bilder, fotografier eller konst, kalla det vad ni vill men det är hemskt svårt att få till bra bilder om man är i mina kläder och går i mina skor. Alla andra fantastiska människor ser ut att lyckas ta så kolosalt vackra bilder, knäpp knäpp, ena bilder avlöser den andra och presentationsångesten infinner dig i en lägenhet lagom centralt i Ystad. Jag skulle föreviga mitt nya sängbord idag, men av någon anledning blev det bara fel och det blev som en gegamoja, en brun sörja, typ. Hur gör ni? Hur lyckas ni? HJÄLP!

DSC_0246

5 reaktioner på ”Presentationsångest

  1. Jag tror dessvärre att alla känner precis som du men säger inget, utan tar 4500 bilder och får till en som ser bra ut. Och så får man det att se enkelt ut. Jag vet precis hur du känner, verkligen. Att alla ser så himla perfekta ut och själv är man bara blä. Men det är inte sant. Dels för att dina bilder är jättefina och är det en brun sörja gör det ingenting för det är kul att se ändå. Och dels för att ingen annan har det lätt heller, det syns bara inte där ute.

    Så skit i prestationsångesten och njut av dina fantastiskt fina tuplaner och dagen istället!

  2. SV. Åh, du anar inte vad glad jag blev av din kommentar! Tusen tack!!

    Helt ärligt, jag tar massor av bilder som inte blir bra… men ju fler bilder man tar desto fler och fler är det som faktiskt blir bra direkt! Sen skadar det ju inte att man kan redigera de i efterhand 🙂

    Nu ska jag kika runt lite mer på din blogg 🙂

  3. Känner igen den där känslan. Man tänker att alla andra lyckas så bra, sen är man extremt kritisk emot sina egna.
    Man får försöka jobba upp sitt självförtroende på den punkten, och det är många som tänker så.

Kommentera

