Idag är det min födelsedag, hurra hurra!

Hipp, hipp hurra för mig idag! Hela sjugofyra år blir jag, vilket ska firas med dunker och brak. Jag har skypat med mormor och morfar över en bit sockerkaka som jag skickat upp till dem med posten eftersom de bor sådär sextio stadiga mil ifrån mig. Mina stamceller och lillasyster har jag även öppnat paket tillsammans med fast liksom med mormor och morfar på andra sidan skärmen då de inte heller kunde närvara idag (och undertecknad föddes på sin faders fyrtioårsdag så han fick också öppna paket idag). Men katten har varit närvarande hela dagen och snart kommer ett halvt dussin vänner över på födelsedagsmiddag och kaffe, hemmagjord paj med en fyllig sallad blir det och efteråt blir de sju olika sorts kakor, bland annat mazariner som jag ordnade med igår!

DSC_0335 DSC_0337

6 reaktioner på ”Idag är det min födelsedag, hurra hurra!

  1. Grattis!!!!!
    Ja det verkar inte annat än att vi delar lite samma smak, men inte gillar du väl peter lemarc oxå? det vore ju nästan läskigt. Jag har tyvärr inga mer konsärer inbokade! Har du?

Kommentera

