Här ska vi inte göra en ”Emil”

Jag blev så glad på min födelsedag, inte bara glad över min dag utan över mina finaste vänner som känner mig så väl och kan pricka rätt sådär exakt som bara de finaste kan göra. Av mina grannar fick jag en soppskål (som man inte ska ha på huvudet) och ett gigantiskt fat som jag inom kort kommer inviga som kakfat, det finaste porslin man kan tänka sig med söta rosor på. Skålen funderar jag faktiskt på att ha en stor och grön växt i och låta den stå mitt på köksbordet, vad tycker ni om den idén?
Min muminsamling fylldes på och denna gång fick jag möblera om lite i skåpet för att de skulle få plats, tänk så många det blivit och jag älskar var och en av dem precis lika mycket, de bär liksom på en varsin historia. Några köpte jag med mig från Finland när jag var uppe i norra Sverige på semester och smet över gränsen en sväng, en annan fick jag av en fantastisk kvinna som jag ser upp till, en annan kommer ifrån min älskade lillasysterkanin och från min bästa vän Ida och finaste Rasmus.

Idag har jag förövrig en mycket härlig fredagsfeeling i kroppen och helgen är fullmatad med trevligheter, imorgon åker jag och min klan (läs en hel hop med vänner) över till Köpenhamn för att fira min födelsedag. Det en en tradition sedan tre år tillbaka faktiskt. Sedan på söndag åker jag och bästisen Ida på road trip, vi ska uppåt landet och hämta hem min nya familjemedlem, en ny kisse katt! Jag kommer berätta allt om henne när hon väl anläner. Slutligen kommer den där lillasyster´n på besök och stannar ett par tre dagar så vi ska verkligen ha syskonmys med taco och goda saker (och känner jag henne rätt blir det en del bak också). Vad har ni för planer för helgen?
DSC_0502 DSC_0503

5 reaktioner på ”Här ska vi inte göra en ”Emil”

  1. Fina saker du fick!
    Jag har lite samma ”problem” att min mamma har utsatt mig för Peters toner sedan jag var ett foster. Det innebär att alla texter och låtar sitter som ett rinnande vatten. Men det är ju eg inget problem.. utan underbart. Jag har svårt för Kent.. annars hänger jag med på konserterna! 🙂

  2. sv. Odla på vet ja! 🙂
    Jag har inte odlat krasse sen jag var liten och då odlade vi alltid på bomull. Nuförtiden har man ju bara bomullspads hemma, så därför la jag hushållspapper ovanpå. Annars kan man ju odla portionsbitar på pads.. haha.. Nackdelen med hushållspapper är att det torkar ut förbaskat fort. Just nu står mina fat med krasse under sträng observation efter akut första hjälpen när jag kom hem från jobb…
    Fortsatt trevlig fredag!

  3. Sv: Jaa, det var verkligen hur underbart som helst! Ibland måste man ju unna sig lite ”vardagslyx” också ju 😉 Och underbara bilder måste jag säga, det ser riktigt vårigt ut =)

Kommentera

