Fina müsliburkar och mandelskorpor

 

 

Idag fyllde jag på min müsliburk som gapade tom. Busenkelt att göra egen! På med ugnen och rosta det du tycker är gott, jag har blandgryn som jag annars kokar min frukostgröt på, hasselnötter, mandlar, linfrön och kokos. Sedan ringlar jag lite honung över och blandar i russin sist för de behöver inte vara i ugnen. Sedan gjorde jag mandelskorpor som står på en väl vald plats i köket så man kan smaska på dem när helst man vill. I dem hade jag bland annat ägg som jag plockade direkt från hönsgården idag, min pappa har både grön-, brun-, och vitvärpande hönor så det är en färgsprakande balandning man får när man tar korgen under armen och stolpar iväg till hönshuset.

En bra söndag med andra ord.

 

 

DSC_0485 DSC_0489 DSC_0522 DSC_0525

3 reaktioner på ”Fina müsliburkar och mandelskorpor

Kommentera

