Stolsbekymmer och bordoro

…så var det ju den där matsalen. Det tomma rummet med en kattbur i ett hörn, ett vitrinskåp längst en vägg och…ja just det, inget mer.  När man har en bild hur man vill att det ska se ut så har man svårt att släppa den och det gör att jag är oerhört kräsen i mitt val av matsalsbord och därför har jag ännu inte hittat något passande bord och än mindre några stolar. Men snart är mitt tålamod slut, snart kommer mormor och morfar på besök från Värmland och då vill jag bjuda hela familjen på middag men det är omöjligt i dagsläget eftersom jag inte har sittplatser för en så stor skara (om vi inte dukar med kuddar och ett lågt bort i ”det tomma rummet” men jag tror inte att det är så praktiskt för äldre människor). Hu geda mig, måtte jag hitta ett bord snart!

DSC_0647DSC_0648Följ min blogg med Bloglovin

5 reaktioner på ”Stolsbekymmer och bordoro

  1. Snart är det ju påsk och då lär det väl vara ett antal loppisar här i trakterna, då har du kanske turen med dig!
    På en loppis förra året hittade jag och dottern köksmöbler från 50-talet som var sååå fina! astolar i vitlackad metall med sitsar och ryggstöd i röd galon och tillhörande bord. Dottern var SÅ sugen på att köpa de till sin framtida bostad, men då vi inte har plats för något mer i förråd och garage så fick vi lämna dem.
    Vilken cool skjutdörr!
    Kram

  2. Den som söker finner 🙂 Det kan vara bra att inte bestämma sig för fort innan man kollat fler alternativa lösningar. Lycka till! Kram Ester

Kommentera

