En guldgruva från 1960

DSC_0705 DSC_0711 DSC_0717

Jag ropade in en hel hög med gamla tidningar här om dagen och jag tycker så mycket om dem som ni kan förstå. Älskar de gamla bilderna och fantastiska husmorsknepen de bjuder på, jag tänkte välja ut några bilder eller omslag och förstora upp dem så de kan pryda min vägg. Det har faktiskt varit svårt att hitta rätt konst att ha på väggarna som passar med övrig inredning men med dessa skatter på väggarna kommer det passa in perfekt.

Förövrigt var jag med bästa vännen Ida i stora staden Malmö idag. Vi hälsade på vår gamla kollega Frida på hennes jobb, fikade med finaste Jonna men det bästa av allt var nog att vi bestämde oss för att gå in i en ”riktig” underklädesbutik för att prova ut passande underkläder och framför allt bh:ar. Sagt och gjort, vi parkerade oss i varsin provhytt och fick hjälp att hitta rätt storlek vilket blev en kupstorlek större och en omkrets mindre för min del. Tänk vilken skillnad det gör att verkligen ha en bh som passar, aldrig mer lågpriskedjor för mig (där man inte får den hjälp och service som jag fick här och inte tal om skillnad på kvalité). Prislappen blev ju högre men fortfarande overkomligt.

Imorgon vankas det snöstorm här nere i Skåne, jag planerar att läsa en bra bok och dricka te, mycket passande tror jag.

 

3 reaktioner på ”En guldgruva från 1960

Kommentera

