Butik Västanbäck 99, Underbara Clara och lite annat

DSC_0019

 

Ovanför min spisfläkt ser det ut såhär, överst har vi två porslinsburkar som jag fyndade tillsammans med mormor i somras på en bakluckeloppis i Kristinehamn.  Sedan har vi några pappförpackningar från en annan tid, eller Mårbackavällingen är nyproducerad. Den köpte jag när jag besökte Selmas vackra hem en vacker sommardag. Resten av förpackningarna är från olika loppisar och från Butik Västanbäck 99 i Hammenhög. Längst ner har vi salt och socker i återvunna burkar som det tidigare varit lingonsylt i och de andra tre burkarna, två till kakor och en med kattgodis, de är nyproducerade men jag tyckte de var så fina i affären så de fick följa med hem i alla fall. Jag försöker ju att inte köpa några nya saker alls utan återanvända så mycket det går. Har ni några tankar till denna överkonsumtion vi lever i, försöker ni också handla i andra hand istället för att köpa allt nytt? Underbara Clara skrev för en tid sedan om detta med presenter att det alltid är en hets att köpa nya presenter istället för att undersöka hemmet. Har jag någonting som jag kan ge bort som jag inte använder? Baka eller sy presenter själv är ett bra tips!

6 reaktioner på ”Butik Västanbäck 99, Underbara Clara och lite annat

  1. Jag tänker precis likadant. Jag försöker alltid hitta begagnat först. Det blir inte mycket nytt för min del, någongång kan man falla för frestelsen, men då är det något jag VERKLIGEN vill ha, och då försöker jag köpa kvalite, ingen billigt skräp.

Kommentera

