Glädjen som försvann

Snart är det påsk och jag som bor i Skåne är van vid barmark och lätta kläder vid denna tid på året, så ni förstår att det känns ytterst märkligt att snön faller tät från skyn. Jag hoppas att den töar bort så fort det bara går så man får tillbaka den där vårglädjen som spratt i kroppen innan våren försvann.

Till påsken vill jag ut och köra ponnyhästar, titta på vattenfall och lukta på blommor precis som jag alltid gör på påsken.

DSC_0055 (2) DSC_0062

5 reaktioner på ”Glädjen som försvann

  1. Här snöade galet här i morse, inte alls kul!
    När vi hade katt för många år sen gick jag alltid ut med honom i koppel. Till slut behövdes det inte alls, han följde mig som en hund och satt och väntade på mig utanför affären medan jag handlade, så go!! Såg ett runt matsalsbord i teak med iläggsskiva på Blocket här i Simrishamn i går kväll och tänkte då på dig, kanske finns det kvar.
    Trevlig fredag till dig!
    Kram Camilla

  2. Verkar vara väldigt lokalt det här med den senaste snön. Vi fick har knappt en centimeter, tre mil västerut några centimeter och tre mil österut en decimeter! Det snöar visserligen nu, men jag vägrar titta ut 🙂

  3. Fina fjädrar!!! Jag är rätt så trött på detta vinterväder nu, har redan slagit dit två gånger på isen under snön…ajajjjj ;)) Men det blir bättre väder, så vi får bita ihop ett tag till. Kram Anna

Kommentera

