Ett skepp kommer lastat med våfflor

DSC_0150 DSC_0151 DSC_0152

Jag fick ta fram kameran öerhört snabbt idag för varken Sune eller Rut ville egentligen ställa upp på någon fotografering men såhär på våffeldagen tycker jag att det passar sig med en liten Glad Påsk bild. Jag kommer inte vara hemma på hela Påsken och vet därför att om det skulle tas någon påskbild på mina små skulle det vara idag. sagt och gjort.
Idag ska jag grädda våfflor mest hela dagen först ut att smaka blir bästa kompisen Ida, hennes sambo och Idas eminenta syskonbarn Hedda och Maja. Sedan när de rört sig vidare kommer nästa fikadejt från grannhuset och om våfflorna inte räcker till grannarna så får det bli kakor istället. När väl de rört sig vidare är det dags för möte i Rådhuset och om det serveras våfflor där kommer jag nog att avböja…

 

3 reaktioner på ”Ett skepp kommer lastat med våfflor

Kommentera

