Gårdagen blev en riktig höjdare, våffel-fika i två ronder:
Rond 1:Bästa kompisen  Ida och hennes Rasmus tog med systerdöttrarna hit (som faktiskt besökte mig för första gången). Både Rut och Sune var duktiga med barnen och det var extra kul att se att Rut faktiskt både satt i knä och blev buren utan några problem (Rut har ju bara bott hos mig en månad och därför har hon mig veterligen aldrig mött barn tidigare). Mina My little ponys fick sig en omgång hos frisören också, så himla fina de blev.

Rond 2: Grannarna från andra sidan gatan kom över och våffelsmeten räckte precis till två var och efter det fick det bli lite kakor. Vi läste tidningar och pratade om kommande syjuntor hos undertecknad. De klagades även över små kaffekoppsöron som tydligen inte är gjorda för grova händer men tänka sig att kaffet tog slut i alla fall. Vad grannarna är helt ovetande om är att de ska ställa upp som kattvakter över Påsken, kanske borde jag meddela dem det snarast.

Idag är jag trött på våfflor och även trött på att ta mina fikabjudningar i omgångar pga för få sittplatser. Jag måste få tag i ett matsalsbord, helst igår.

DSC_0206 DSC_0235 DSC_0244 DSC_0264DSC_0239

5 reaktioner på ”

  1. Hej!
    Nu när jag läst din blogg ett tag så måste jag verkligen konstatera att jag tokgillar dina bilder. Dom är fina, man känner något i dom, det gillar jag verkligen. Heja dig! Glad Påsk! 🙂
    Kram Madeleine

Kommentera

