Här bor min muminfamilj

Muminmuggarna har fått flytta in i vitrinskåpet tillsammans med Snorkfröken, jag tror de trivs mycket bättre där än i köksskåpet. Så småningom hoppas jag kunna utöka inte bara samlingen på muggarna utan även fler figuriner föreställande familjemedlemmar i Muminfamiljen, de är ju så söta!

Idag är det fredag och jag slutar jobba vid fem i eftermiddag och då ska det lagas lax med sesamfrön, drickas rödtjut och tuggas Men innan dess ska jag jag inte bara jobba utan även forsla min kära mamma till frisören, det är inte så att hon inte kan ta sig dit för egen maskin utan det är snarare så att jag inte litar på att hon faktiskt sätter sig i en frisörstol om jag själv inte tar henne dit (hon går aldrig till frisör annars, klippa sig det kan man ju göra själv!). Sedan får min frisör Vera på Kloserklippet här i Ystad ta hand om henne ett par timmar.

DSC_0403DSC_0404

9 reaktioner på ”Här bor min muminfamilj

  1. Det är något visst med mumin! Är mycket förtjust i de där muggarna som jag har några stycken av. Lilla My (den gröna) har fått följa med till jobbet som en påminnelse om att det är helt okej att vara lite bitsk och arg ibland. Där har jag också en seriestrip som jag sparat. Muminpappan vaknar av att någon biter honom i tårna – Lilla My såklart. Han säger att det måst bero på den fria uppfostran, varpå Lilla My svarar att ”Jag är Lilla My! Jag bits för att jag tycker om det.”. Ytterligare en påminnelse om att inte vara så himmelens snäll hela tiden.

    Snällhet är en egenskap jag skattar mycket högt, men du vet… Helt plötsligt ligger man där som en dörrmatta som alla trampar på, och det var ju inte riktigt meningen…

Kommentera

