Fina listan

DSC_0465

10 bästa sakerna idag

– Vi började spåna på massa roliga saker kring vårt nya företag
– Solen sken i mitt ansikte när jag cyklade till jobbet
– Rut hade för ovanligheten skull bajsat i pottan och inte vid sidan av, inte heller kissat i soffan
-Jag åt pannkakor till lunch
-Fick massa pepp från när och kära då jag precis startat ett företag
-Jag bokade in en träff med en av mina finaste vänner som jag så sällan träffar
-Många skratt!
-När jag kom hem och andades in en fantastisk doft av nystädat sedan storstädningen dagen innan
-Begrunda mina knoppar på mina orkidéer, snart slår det ut!

9 fynd du gjort
– Min sjömanströja som jag inte köpte för så länge sedan
– En ny Klippanfilt för 30kronor är kanske det bästa fyndet rent pengamässigt
– Min bokhylla från 60-talet i teak
– I mammas och pappas garage hittade jag en byrå som visst var efter mina morföräldrar, den bor hos mig nu
– En loppis i Kristinehamn erbjöd två dussin linnehanddukar för en guldpeng styck, användbart fynd
– Jag har en stor tax i tyg med läder öron och läder svans, den kommer från Mullberry och jag blev förälskad så fort jag såg den
– En gång fick jag flera lådor med böcker från en tant som inte ville ha dem,  snart har jag läst ut dem alla!
– Min servis som jag faktiskt köpte på Gekås för en så billig peng att det inte var tal om annat än att köpa den
– Jag blev erbjuden att köpa en My little pony för en tia på en barnloppis, det var på tok för billig sa jag till barnet som sålde den och gav fram en hundring istället, ett fynd och kanske det största leendet jag skådat fick jag på köpet

 

8 ord som beskriver dig

Positiv levnadsglad  fröken med hjärtat på rätta stället

7 älsklingslåtar

Hurricane Gilbert – Håkan Hellström
Heroes – David Bowie
Mercedes Benz – Janis Joplin
My favorite game – The Cardigans
Utan dina andetag – kent
No time for us- Broder Daniel
Balladen om Fredrik Åkare – Cornelis Wreeswijk

6 drömmar

– Bli författare
– Arbeta som fotograf
– Försörja mig på kvinnojobb
– Skaffa mig en hund
– Köpa hus
– Jobba med politik

5 hemska minnen

– När jag insåg att jag förträngt flera traumatiska minnen från mina tidiga skolår
– Ögonblicket då mitt livs stora kärlek gör slut med mig efter att jag hånglat upp skolans snyggaste kille
– Dagen då Majsan dog, mitt första egna husdjur. En kanin med tre dubbelhakor och hängöron.
– Den dagen jag sålde min D-ponny Alex, grät i en vecka om inte mer
– När jag tog itu min pappas nyinköpta cd spelare där man kunde ha tre cdskivor i samtidigt

4 dofter

– Häst
– Lavendel
– Nytvättat
– Hav

3 saker du aldrig gjort

– Kört bil i vänstertrafik
– Tagit hål i öronen
– Gjort mål i fotboll

2 bra prylar i hemmet

– Mitt stora kattslott, klöspelare eller klätterträd vad man nu önskar kalla det, omtyckt av kattorna är det i alla fall och jag gissar på att de klöst någon annan stans om jag inte hade haft det
– Mina bokhyllor, älskar mina bokhyllor!

1 favoritplats

– Kommer alltid vara i stallet, hos mina ponnysar 

7 reaktioner på ”Fina listan

  1. Kära du vi har visst väldigt lik musiksmak! Dessutom är din drömjobb-lista väldigt lik min 😉 Så spännande med företagsplaner! Jag har själv haft två enskilda firmor. Vad ska du göra?? Berätta berätta! 😀

    Så glad jag blev av det här inlägget! Kram

  2. Vilken rolig lista!
    Hmm, vad du inte får missa i Gbg. Det är ju lisseberg! Haha ne skoja bara. Strosa omkring i fina områden, gå omkring i Stadsparken gärna på våren när allt blommar så fint, titta på sälarna. Gå omkring i haga och fika. Kolla på alla second hand som ligger runt Järntorget. Åka ner till Klippan och äta tonfiskmacka eller husets sallad. Ta stårvagnen mot saltholmen och ta någon av båtarna ut till en ö.

Kommentera

