Rätt att redovisa kön i årsredovisningen

Vad är det ja bevittnar här ute i bloggvärlden? Skulle det vara konstigt att man längst bak i sitt årsbokslut redovisar könsfördelningen i företaget? Jag tycker det är hemsk viktigt att föra statistik på just detta så vi kan få svart på vitt hur det ser ut där ute i det företagsamma Sverige med penisstyre. Och skulle det vara åt andra hållet så skulle jag vara stolt om mitt företag visa på andra siffror. Det är bra att fler kvinnor tar plats i styrelser och att fördelningen blir bättre, jag tror dels på bättre arbetsmiljö när det ser ut så och jag tror även att löneskillnaden kommer förändras kolosalt mycket på sikt. Kvinnor, tag plats!

 

Om ni undrar vad jag pratar om kan ni läsa HÄR,och HÄR

 

DSC_0051

2 reaktioner på ”Rätt att redovisa kön i årsredovisningen

Kommentera

