Tur baklänges blir Rut

Min nya stjärna! Är hon inte vacker så säg. Rut heter hon vilket är tur baklänges, ett passande namn då det är turen som för henne till mig. Hon kommer nämligen från Malmö där hon omhändertogs från en äldre man som levde med på tok för många kattor och där miljön beskrevs som misär. Två kattungar hade hon hunnit få då men de är lite äldre än ett halvår nu och klarar sig prima utan sin mamma. Det är Kattkommando Syd som räddade henne från denna misär och Rut hamnade i Hässleholm hos en dam som tillfälligt kunde ta hand om henne och hennes ungar och numera bor hon hos mig, ett före evigt hem som KKS kallar det.

Rut är mellan 1-2 år gammal, ingen som vet exakt och hon är en blyg och tillbakadragen liten dam. Men jag känner redan nu, efter tre dygn hos mig, att hon sakta men säkert börjar känna sig trygg och lugn. Sune har hälsat på henne och de är fullt medvetna om varandras närvaro men än så länge räcker det med att ligga i varsin soffa och titta på varandra men jag hoppas att de inom kort även kan tänka sig att dela soffa.

DSC_0256 DSC_0264

7 reaktioner på ”Tur baklänges blir Rut

  1. Åh så vacker! Härligt att du månar om katter. Har själv två hittekatter, Bosse och Siri. Fin blogg du har 🙂 Hit kommer jag tillbaka. Mina föräldrar bor också i vackra Ystad förresten.

  2. Vilken vacker kisse! Jag har tre katter själv, varav en är hittekatt och en har jag räddat från dränkning. Huuu. Fint att du månar om de små du med.

Lämna en kommentar